O nama

Kreativna Energija svojim klijentima pruža rješenja u pronalasku ozbiljnog,smislenog i financijski optimalnog koncepta za poslovanje i ugodniji život.

Jednom kada naš klijent odluči krenuti
zelenim putem, naša misija je voditi ga kroz cjeloviti transformacijski proces, kako bi mu omogućili implementaciju rješenja kojima će postići svoje želje uz što je moguće veću uštedu i financijski benefit.

Bilo da naš klijent traži rješenja kojima će uštedjeti na potrošnji energenata (isključivo financijski aspekt), unaprijediti život i poslovanje,ili jednostavno želi započeti zelenu inicijativu održivog razvoja.

Naši partneri u ovom smislu proizvode uređaje i sav potrošni i instalacijski materijal za proizvodnju energetski obnovljivih sustava. Naš cilj je uvijek
pronaći i surađivati sa izvrsnim partnerima koji svojim proizvodom mogu ponuditi dugoročna i kvalitetna rješenja, te takva rješenja ponuditi kupcima i krajnjim korisnicima na hrvatskom tržištu.

nedjelja, 12. rujna 2010.

Cilj: Povećanje energetske učinkovitosti

Za postizanje ciljeva povećanja energetske učinkovitosti potrebna je snažna potpora državne politike putem zakonodavno-regulatornog i financijskog okvira koji će omogućiti jači ulazak energetski učinkovitih proizvoda, tehnologija i praksi na hrvatsko tržište. No, nije dovoljno samo provoditi mjere energetske učinkovitosti – važno je i pratiti njihovu provedbu i mjeriti uštede koje se njima postižu. Sustav mjerenja i verifikacije energijskih ušteda poseban je izazov hrvatske strategije energetske učinkovitosti. U tu je svrhu potrebno uspostaviti jedinstveni sustav prikupljana svih potrebnih podataka (energetskih podataka i podataka koji utječu na potrošnju energije) za izračun i praćenje indikatora energetske učinkovitosti u skladu s metodologijom prihvaćenom u EU. Kod toga je važno uskladiti hrvatsku energetsku i ostalu statistiku s Eurostat metodologijom. Osim tog pristupa, koji daje uvid u kretanja na makro ekonomskoj i sektorskoj razini, potrebno je uspostaviti i sustav mjerenja, verifikacije i izvještavanja o postignutim energijskim uštedama u individualnim projektima (tzv. pristup odozdo prema gore). Nadalje, uspješnost politike energetske učinkovitosti se mora konstantno pratiti i ocjenjivati, a politika prilagođavati s obzirom na postignuća i promjene uvjeta na tržištu. Troškovna učinkovitost projekata i programa poticanih od strane države mora se ocjenjivati na godišnjoj razini. Program daje opsežne stručne podloge na temelju kojih se donosi Akcijski plan energetske učinkovitosti i Zakon o učinkovitom korištenju energijom (očekuje se da će stupiti na snagu u 2009. godini). Usvajanjem ovih dokumenata i u njima zacrtanih ciljeva Hrvatska preuzima obvezu smanjenja neposredne potrošnje energije mjerama energetske učinkovitosti u skladu sa ciljevima definiranim smjernicama i strateškim dokumentima energetske politike Europske unije (Direktiva 2006/32/EC). Osim mjera energetske učinkovitosti, u održivom scenariju se u obzir uzima i povećana uporaba obnovljivih izvora energije u neposrednoj potrošnji energije. To se posebice odnosi na uporabu sunčevih toplinskih sustava za pripremu potrošne tople vode i na uporabu biomase za grijanje prostora (peleti i briketi). Sunčevi toplinski sustavi zamjenjivat će u kućanstvima električnu energiju i, u manjem dijelu, prirodni plin i UNP za pripremu potrošne tople vode, a u sektoru usluga električnu energiju, tekuća goriva i prirodni plin. Sunčeve fotonaponske ćelije za proizvodnju električne energije instalirati će se najčešće kod krajnjih potrošača pa će se taj oblik energijske pretvorbe bilancirati kao smanjenje potrošnje energije u održivom scenariju neposredne potrošnje energije. Uporaba peleta i briketa u kućanstvima zamjenjivat će uporabu tradicionalnog ogrjevnog drva, ali i uporabu tekućih goriva za grijanje prostora u kućanstvima i uslugama. Strategija usmjerava na smanjivanje uporabe tekućih goriva u podsektorima opće potrošnje (kućanstva i usluge). Prirodni plin je tržišno konkurentna zamjena tekućih goriva, a zamjenu tekućih goriva obnovljivim izvorima energije država će poticati mjerama. Tekuća goriva i nadalje će se koristiti u sektoru kućanstva i usluga i to UNP, ali i loživo ulje za pokrivanje vršnih opterećenja u sustavu opskrbe prirodnim plinom potrošača s prekidom isporuke prirodnog plina (uravnotežavajući tako neravnomjernosti u sustavu opskrbe prirodnim plinom). Dodatno, u scenarij je uključeno i povećanje potrošnje biogoriva u prometu. U skladu s politikom EU, zakonodavno-regulatornim okvirom poticat će se plasiranje biogoriva na tržište, a promotivnim kampanjama potaknuti njihovu uporabu. Do 2020. godine udio biogoriva u prometu će iznositi ciljanih 10% ukupne potrošnje benzinskih i dizelskih goriva u toj godini. Ukapljeni naftni plin (UNP) je sve zastupljeniji u prometu zbog svoje prihvatljivije cijene. Kako uporaba UNP-a u prometu ne doprinosi učinkovitosti uporabe energije i obuzdavanju emisija CO2 njegova se uporaba neće poticati. No, zbog povoljnih učinaka, poticat će se uporaba stlačenog prirodnog plina (SPP) u prometu. Mjesto njegove uporabe jesu kamionski koridori (tzv. plave magistrale) i gradski autobusi, ali i automobilski promet. Studija «Strategija uporabe prirodnog plina u prometu u Republici Hrvatskoj do 2020. godine» (EIHP, 2007.), izradu koje je financiralo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, predviđa da će udio SPP-a u potrošnji cestovnih vozila u Hrvatskoj iznositi 3% u 2015. godini i 6% u 2020. godini. Ove ambiciozne strateške odrednice usvajaju se kao usmjerenje i ove Strategije. Treba istaknuti da primjena SPP-a u prometu otvara mogućnost i primjeni stlačenog biometana što će se posebno poticati, jer se time olakšava ispunjavanje obveze primjene biogoriva u prometu. U politici poticanja ne bi se smjelo dogoditi da SPP potiskuje uporabu biogoriva (zbog obveza koje je glede uporabe biogoriva Hrvatska kao skora članica EU preuzela). Uporaba bioplina poticat će se i u sektoru poljoprivrede (ova uporaba će se osim postojećih poticaja za proizvodnju električne energije poticati i kod uporabe za toplinske potrebe). Valja istaknuti da su sve ovo mjere kojima se zamjenjuje gorivo i smanjuju emisije onečiščujućih tvari, ali kojima se ne smanjuje ukupna potrošnja energije u prometu.



Nema komentara: